Veel gestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op veel gestelde vragen. Zit je vraag of antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op. We zijn je graag van dienst!

1. Het formaat van mijn keuze staat niet online, wat kan ik nu doen?
Onze geboortekaartjes en trouwkaarten zijn in verschillende formaten te bestellen. (Standaard geven we de meeste kaarten in het formaat 13x13 cm, dubbele kaart, weer. Dit komt omdat dit formaat het meest besteld wordt.) Staat het formaat van je keuze niet online? Neem contact met ons op en we plaatsen het kaartje in het gewenste formaat online. Zo kun je het kaartje bewerken en opslaan in je account.

De mogelijke kaartformaten zijn: vierkant 10x10cm, vierkant 13x13 cm en rechthoek 10x15 cm. Dubbele en enkele uitvoering. Zie voor meer informatie de pagina Formaten.

2. Ik wil het geboortekaartje graag in een ander formaat bestellen als op de site, bij Formaten, vermeld staat. Kan dat?
Dat kan, je kunt dan gebruik maken van onze Ontwerp studio. We passen het kaartje voor je aan en plaatsen het in je account zodat je het kunt bewerken en bestellen. Kijk voor meer info op onze Ontwerp studio pagina.

3. Welk papier kan ik het beste kiezen als ik mijn geboortekaartje op standaard papier gedrukt wil hebben?
Dan kun je het beste voor Mat papier kiezen, dit is de meest gebruikte en neutrale papiersoort.

4. Ik weet nog niet of ik een jongen of een meisje krijg, kan ik meerdere kaarten bewerken en in mijn account opslaan?
Je kunt bij Lieve kaarten meerdere kaarten opmaken en in je account bewaren. Wanneer jullie kindje is geboren vul je de laatste gegevens op het kaartje naar keuze in. Vervolgens bestel je de oplage. Kaarten voor 12.00 uur besteld worden dezelfde werkdag nog gedrukt en verzonden.

5. Ik wil graag een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren die op de site vermeld staan, kan dat?
Wij leveren ook Luxe enveloppen, deze wijken af van onze standaard kleuren. Wens je een heel andere kleur, dat kan ook. Neem voor mogelijke kleuren en formaten contact met ons op.

6. Hoe maak ik een kaart op?
Je opent het kaartje van je keuze klikt op 'Eigen teksten invoeren'. Je maakt het kaartje naar wens op en slaat het op je in account. Het kaartje wordt hier bewaard en je kunt het openen, weer bewerken en opslaan net zolang je tevreden bent over het resultaat. Op de Controlepagina zie je direct hoe je kaartje er in opmaak uit komt te zien. Controleer je kaartje altijd goed op deze pagina!

7. Mijn kaartje is opgemaakt, hoe bestel ik nu een gratis proefkaart?
Bij Lieve kaarten hebben we de service dat je een gratis proefkaart aan kunt vragen. Zo kun je onze kwaliteit kaartjes beoordelen, de kleuren in het echt zien en het papier in je handen voelen. Vul kortingscode PRF01 bij je bestelling en je ontvangt het eerste proefkaartje helemaal gratis. De volgende proefkaart kost 2,50 + 0,69 verzendkosten.

8. Wanneer bestel ik de geboortekaartjes?
De geboortekaartjes bestel je nadat jullie kindje is geboren. Je opent de kaart en vult de laatste gegevens in. Nu sla je de kaart op (!) en bekijkt op de controlepagina goed hoe je kaart er in opmaak uit komt te zien. Vervolgens bestel je de oplage en geef je aan hoeveel kaarten je wil bestellen en op welk papier. Je rekent je bestelling af en wij nemen de bestelling in behandeling. Bestellingen die voor 12.00 uur bij ons binnen zijn, worden dezelfde (werk)dag nog gedrukt en verzonden.

Wanneer je voor een Ontwerp studio kaart hebt gekozen mail je ons de laatste gegevens. Wij passen het kaartje aan en plaatsen deze in je account. Vandaar uit kun je zelf de bestelling afronden en betalen. Ook hier geldt: voor 12.00 uur bestelt, is dezelfde dag verzonden.

Belangrijk:
Positioneer de teksten niet met SPATIES of HARDE RETURNS voor de teksten. Dit neemt de applicatie niet mee naar het drukwerk. Je kan dit controleren met de voorbeeldknop!

9. Wanneer bestel ik de enveloppen?
De enveloppen bestel je samen met de oplage van de kaartjes, ze worden dan tegelijk met de geboortekaartjes geleverd. Je kunt de enveloppen ook eerder bestellen, wel brengen we dan 7,50 verzendkosten in rekening.

10. Ik wil graag een kaartje zonder het logo van Lieve kaarten bestellen, kan dat?
We kunnen het logo van Lieve kaarten vervangen door een url. Deze is kleiner en valt dus minder op als het logo. Het logo of de url helemaal weglaten gaat niet. Deze dient ervoor de auteursrechten van de illustraties te beschermen.